Wednesday, September 30, 2009

SELAMAT DATANG


Cantik tak? Takako san pilih baju kebaya




Makan nasi goreng (sblm gi berbuka pose di LC)


Inila SAKURAKO sampai2 jek terus buka beg bagi souvenir

Delayed Entry
Friday 18 Sept 09 (28 ramadan 1430)

Hari ni kayroll ke KL menjemput family dari Jepun yg bakal berhari raya bersama-sama kami di Malaysia. Family yg hampir 15tahun tak berjumpa sejak 1994.

Memang rezeki..kebetulan mase di KL Sentral tunggu keretapi nak balik JB, ade plak Ally Iskandar dlm Program MHI TV3 yg tengah membuat liputan org balik ke kampung...dan ape lagi satu Malaya tengok kayroll dlm tv ngan family jepunnye tu...glamerrr sejap..kembang kuncup cik abang kita bila ramai yg sms..tetiba jek hubby aku kuar tibi..

Sampai rumah PI aku yang memang dh prepare bahasa jepun yg aku baca dlm buku so tunjuk skills ler..dh lama gak tak cakap dalam bahasa jepang ni..waduh..

Aku : Dozo..ogengki desu ka translate : Sila kan..ape khabar? (Nanti kita belajar lagi ek bahasa jepang ni)

Aku hidangkan mereka nasi goreng dengan ayam goreng, dengan berbahasa dia kata Oishe (sedap) licin dia makan lapo sangat sebab mase dlm train tak makan pun.. Tp Sakurako tak makan dia cuba merasa cam mane berpuasa tp berbunyi gak dia kata i'm sturving..aku buat teh o kurang manis..tp bila dia org minum still kata manis..so aku terpaksala cari green tea ..senang jek nak layan org jepun ni..air panas letak green tea..siap!

kami keluar berbuka puasa di LC Catering (hari last) sambil tu tunjukkan pelbagai menu masakan melayu..Sakurako mmg pandai makan pedas..Ade plak Mawi n family makan kat ctu gak...




No comments: