Tuesday, June 16, 2009

BERITA

12 Jun 09 - Petang lepas amik anak2 dr rumah mak esah, katanya afif macam kena 'chickenpox' tanpa berlengah lagi kami terus ke klinik..memang sah chickenpox..tp bkn tahap yg sampai bernanah.. mlm tu juga bagi makan ubat, antivirus, tahan gatal n sapu...mmg dia dh rase gatal2..nasihat dr. supaya sentiasa MANDI. Aku bimbang kalo afif demam, alhamdulillah dia tak demam, aku sentiasa bagi dia makan ubat on time..

Lebih kurang jam 8.30mlm..aku dpt call dari Ain...kedengaran sorenye yg tengah menangis..dia bagitahu Dr. TB(hubby ain) skrg di WAD ICU tak sedarkan diri..petang mase buat dialisis 'tiba2 denyutan jantungnye terhenti seketika' YA ALLAH, berderau darah aku dengar berita yang disampaikan...tp atas kecekapan & kepantasan pihak hospital..alhamdulillah denyutan nadinye kembali..tp agak lemah..yang buat aku lebih kesian bila memikirkan anak2nya yg masih kecil..pulak dengan 'orang sane' yg masih tak nak berdamai..dalam keadaan suami sakit pun masih lagi nk buat kecoh...tak boleh ke simpan dulu semua perasaan tu..


Ape pun aku doakan semoga Dr. TB cepat sembuh, semoga kawanku kuat, tabah dalam menghadapi dugaan n ujian yg diberikan..

No comments: