Friday, June 5, 2009

KURSUS



eN. mUz'S & eN. mEGAT BERBAJU OREN 'oRaNG KuAT tuk Kursus ini'


dari kiri : AkMa, AyMie & SeRi


Bertali leher tu Tn. Hj Megat Iskandar yg telah banyak
membantu & mengajar kami tuk membina keyakinan diri and become
SUPER EMCEE

My Team AURORA..duduk sblh kiri : SeRi, AkMa, AyMie, SM, ANA,
3 jejaka dari kanan : ZamZam (kelate), Fiq & firdaus (yg kelakar)


2hb Jun - 4hb Jun 2009 - aku ditawarkan mengikuti Kursus Pengacara Majlis Berkesan, anjuran BMR Edu Services Sdn. Bhd..kali ni kursus yg paling lama aku ikuti selama 3hari..tp mmg enjoy..banyak input yg aku dapat walaupun aku dah biasa dlm bidang ni..tp aku masih banyak lagi yang perlu aku pelajari untuk memperbaiki diri..bersama-sama dengan PALAPES dari seluruh Malaysia, mereka seme tu Lt Muda...yang bakal ditauliahkan pada 20hb ni di UTM..hari pertama seme nampak kurang berkeyakinan, pulak waktu tu..aku jek asyik di jadikan 'example' malu geng..aku belum lagi mencapai tahap 'super'...masih perlu belajar lagi..tp En. Megat & En. Muz's berjaya memberikan keyakinan sehingga dihari ke-3 tugasan terakhir setiap seorang perlu membuat teks & berucap seorang demi seorang..termasuk la aku!..dengan skrip tak siap..aku pun dh terkena penyakit diaorg juga..gemuruh mmg normal la..tp aku jadi blur dengan skrip aku sendiri..ape pun terima kasih kepada tenaga pengajar! yg sentiasa ceria dan sentiasa memberikan tips2 yang boleh dipraktikan dlm bidang pengacaraan.

Pengalaman hari ke3 hari terakhir memang 'cukup manis' bila salah seorang dlm group aku Mr. Firdaus yang telah mengamatkan keadaan kelas...kami diberi tugasan tuk menyiapkan teks tuk Majlis Sukan Tahunan...bila tiba giliran Firdaus...ayat yg aku akan ingat sampai bila2.."Kontinjen seterusnya dari Rumah (pause) Api!..maka bergema la kelas tu dengan hilaian tawa seme peserta..tenaga pengajar turut mengeluarkan air mata (ketawa)...tp memang macam perangai, zamzam pun lawak gak..kedua2 mereka dlm group mokcik plak tu...

Semoga kita berjumpa lagi.....

No comments: