Monday, April 6, 2009

JOM MASUK 'U'






Sabtu 4 April Aku terima tugas as a EMCEE tuk program Majlis Penutup Karnival Pengajian Tinggi Negara 2009 usahasama dengan Kementerian Pengajian Tinggi Negara.. Disebabkan hari cuti aku 'hangkut' anak2 ke plaza angsana..rupa2nya kat sana atuk ani, kak dal, n moksu dh ade kat sana..Lepas berbincang skrip n buat rehersal penuh sebanyak 2kali, lebih kurang jam 5.15pm selesai sesi rehersal. Hubby amik kesempatan buka anting-anting sofia..coz telinga asik berdarah..rupa2nya dia alergi..dh sampai bernanah telinga sofia..dh beso la baru leh tindik sekali lagi..terus pake emas (kopak la mama ya oiii)

Ahad 5 April : 9.00am aku dh sampai di Plaza Angsana naik pajero ngan syam, angah n jai...waktu tu khemah masih lengang..menganjak ke 9.30am semakin ramai tetamu memenuhi khemah dimana Majlis Perasmian Karnival Pengajian Tinggi iniakan dirasmikan oleh Y.B. Dato' Seri Mohamed Khaled b. Nordin, Menteri Pengajian Tinggi Malaysia. Bila dh menteri yg datang makanye mmg penuh la..sampaikan tempat duduk press pun org duduk..kesian dia org..Aku pun sedaya mungkin mengawal 'nervous'. Memang aku biasa jadi emcee..tp ni la 1st time diluar UTM plak tu bekerjsama ngan KPT..so kita banyak la kena ikut Tuan Rumah.. dengan paluan kompang tanda Dato' seri telah pun sampai...diikuti nyanyian NEGARAKU..majlis pagi itu berjalan dlm keadaan baik..cuma satu yg menjadi masalah ialah...PANAS..walaupun ade kipas angin tp ramai VIP yg merungut coz terlalu panas..sampaikan mase Dato' Seri berucap 2kali dikuarkan sapu tangan lap peluh didahi...aku pun mase tu dihimpit press n cameraman yg standby mase nk perasmian..bila aku sebut "dijemput YBerhormat Dato' Seri Mohamed Khaled b. Nordin untuk memukul gong sebagai simbolik........so n so..maka berlaku la sedikit gegaran..mikrofon aku sedikit bergegar dek kerana serbuan paparazi...selesai perasmian penutup diikuti persembahan..dan nyanyian 'Cemerlang, Gemilang, Terbilang'.disebabkan semua VVIP dh kepanasan..aku pun berckp pantas..so bila majlis berakhir semua nampak tersenyum lega...selesai makan n aku mengambil kesempatan mencuci mata tgk bj2 kat plaza angsana. Ontheway balik hujan turun selebat2nya...

No comments: