Wednesday, April 15, 2009

KISAH KACANG TANAH

6 April lepas, Habis kerja terus ke rumah mak mertua hantar tikar getah coz seme tikar getah yg lama dh rosak dek 'BAH'. Kami mengambil kesempatan tuk kuar makan malam di KOLAM AIR, Gerai Faridah situ seme makanan seafood..Afif leh plak nk makan nasi lemak..nasi lemak afif asal ade ikan bilis dan paling utama mesti ade 'kacang'. Takde plak orang jual nasi lemak kat situ. Sebagai syarat aku suh 'kakak gerai' tu goreng ikan bilis n nasi putih..sampai jek nasi lemak ala2 tu..afif terus melalak.."NAK KACANG, NAK KACANG" sampai teluk danga dengo sorenye..org dh sure ar tgk kat meja kita org...aku masih boleh kontrol tahap kesabaran aku..sambil aku pegang muka dia suh dia diam..dia tetap nangis sambil minta kacang..tup tup ade plak kacang...tadi cakap takde..bila anak aku dh meraung baru nak kuarkan..bak kata kawan aku ain..kakak gerai tu 'wat magik'..bila afif nampak jek kacang terus senyap n makan dengan penuh berselera..itu la kisah Kacang Tanah...

No comments: