Thursday, May 21, 2009

BLACKOUT

Seperti biasa bila petang lepas amik anak2 aku mesti singgah rumah mak kejap...sofia n afif suka ler dapat main dengan syafi..syafi pun tunggu jek kedatangan afif (best fren)....tp mlm semalam aku rase cukup panas...11pm aku pun ajak seme anak2 naik atas tido...aku pun letih n ngantuk sangat...aku baru nk lelapkan mata afif plak minta buatkan susu...sedangkan baru 1 jam aku buat kan susu..so aku macam malas ar nk bangun...bila dia dh nangis aku pun tak sampai ati..bangun juga la buat kan susu..bila aku naik semula nk buka pintu...tetiba tak leh buka berkunci..SAH afif yg kunci..padahal bukan aku tinggal kan dia sensorang ade kakak dlm bilik tu...afif dh melalak2 takut.. aku suh dia kejutkan kakak minta tolong bukakan pintu..dengan esak tangis takut dia kejutkan kakak "kakak tolong bukakan pintu terkunci"..nasib baik mase tu kakak masih tido2 ayam..aku dengar la dia marah afif kacau tido dia.."jangan la kacau afif, orang nk tido!"..aku yang luar ni pun sound..'kakak bangun, tolong bukakan pintu terkunci'..Alhamdulillah kakak bangun dan bukakan pintu..(my smart girl) nasib baik kakak ade..tenkiu kakak.

Kes ke2 1pagi = dah la malam tu panas yang amat...tiba2 tido aku terganggu sekali lagi..kali ni..'blackout' plak...aku tengok luar gelap gelita..nasib baik la aku ni tak cepat panik n tak takut gelap..kebetulan mancis n lilin memang dh ade kat dlm bilik..ADIB plak leh menangis..panas agaknye..aku buatkan susu dia tak nak minum..rupa2nya perut kembung lepas aku dh tawar kembung perutnye...baru dia minum susu sambil baring sebelah kakak..ber4 atas katil...dengan kakak minta garu la..dh tu nak hangin jek...mata pejam tp mulut membebel...selepas 30minit elektrik kembali seperti biasa..kalo lagi lama mahu tercabut tangan aku asik mengipas...

No comments: