Wednesday, May 20, 2009

KENA TINGGAL

19hb Mei 09 11 am - Hubby call bagitahu dh nk flight ke Jepun...mengambil mase lebih kurang 7jam... Semoga selamat pergi n balik...


Semalam aku cuti coz makesah gi checkup. Bagus la mengawal segala penyakit yang ade..So aku menjadi surirumah sepenuh masa untuk satu hari...pagi sofia n afif ke sekolah..tp boleh plak pagi ni afif menangis2 tak nk gi sekolah..tp selepas di pujuk rayu...kena juga la pergi. T.hari balik Pak teh amik diaorg dr sekolah..adib waktu dh tido..tp bila kakak n abang dh balik mane reti diam..adib pun terjaga..tp dh lama gak adib tido. T.hari satu lagi urusan yg perlu disettelkan...nak kena gi Celcom wat rooming hari tu hubby tak sempat..disebabkan baru 3bln melanggan celcom so kena letak RM3** deposit tuk aktifkan rooming service.. (after 6mths baru free). Hari ni memang satu hari aku dan anak2 di rumah melayan kerenah masing2..kerja aku asik la buat susu..kuat betul diaorg ni minum susu..

Peristiwa....aku naik atas kejap nk amik baju..minta tolong kakak n afif tolong tengokkan adib...hati aku dh xsedap bila aku kuar bilik nk turun tangga tengok adib dh naik tangga paling atas sekali..Ya Allah..bayangkan kalo sesuatu yang lain berlaku..aku terus dukung adib..adib senyum jek..mmg la salah aku..biasanya kakak tolong tgkkan adib..Bertuah betul ADIB ni tau...buat kering darah mama jek!!

6.53pm (wktu M'sia) 7.45pm (waktu Japan) Hubby sms kata dh sampai airport Narita, Tokyo..nanti dh sampai hotel baru leh call..sofia macam biasa memang selalu rindu kat Abah..kadang2 nangis nak abah...manja abah gitu la..Bila dia rindu sangat dia terus jek angkat tipon rumah, katanya nk call abah... Bila dapat call abah muka nampak ceria..sofia mmg pandai berbual macam2 la dia berbual ngan abahnye..tp tak leh lelama..bil mahe..afif pun cakap sekejap..yg penting pesanan belikan ULTRAMAN..

Malam sebelum tido aku dh pesan..esok pagi bangun nk gi sekolah jangan menangis...mama sorang, kesianla kat mama..


2 comments:

Gorgeous H said...

waaaweeeee...
mama tinggal sorang urusin anak2 ya?
;-) takpe, seminggu je kan?sabar la ye

MamaSofif said...

waduh...berantakan juga kadangkala..20hb mlm boleh plak blackout..kecoh betul..dh ler panas..adib pun langsung terjaga...kakak minta garu...macam2 dugaan tinggal sensorang ni