Monday, July 13, 2009

BENGKEL KECEMERLANGAN

10 - 12 Julai 2009 Pejabat aku telah mengadakan BENGKEL KECEMERLANGAN, KERJA BERPASUKAN & MOTIVASI STAF PEJABAT NAIB CANSELOR, Tempat Excel Training Resort, Ulu Berannag, Lenggeng, N9..

Aku berbelah bagi sama ade nak mengikut bengkel ni atau pun tidak..disebabkan adib yg masih lagi belum baik sepenuhnya..bila malam mesti demam n batuk..mlm jumaat aku sempat ke rumah Ustaz Husin minta air...Alhamdulillah malam tu dia dapat tido lena...Dengan izin suami..dia suruh aku gi bengkel tu..aku ok jek..(walaupun berat, tp aku kena gak gi bengkel ni dh dekat 10 thn tak diadakan bengkel seperti ni)

Kami bertolak 9.30am Jumaat 10/7/09..singgah minum di machap..lepas masuk dar Tol nilai terus jek menuju mencari Excel Training..dh redah kampung ingatkan dh nak sampai..ghupe2 tak sampai lagi..keluar jalan beso..masuk lagi kampung..akhirnya kami berhenti di depan Depot Tahanan...tujuannya nak bertanya arah...kebetulan plak..ade orang jual derian! en. BAha yg pemurah belanja kami seme yang dalam bas makan durian dulu..w/pun waktu en. baha berpuasa. Aku pun sempat beli petai!. Lepas dah puas makan derian...menuju terus ke Lenggeng, disebabkan kali pertama kesana..terasa jauhnye...sepatutnya kami sampai jam 1.oot.hari lewat sket lebih kurang jam 2.30pm baru sampai..tapi kalo dari KL sekejap jek..kalo nk ke kajang pun dalam 1/2 jam jek..

Sampai Excel Training...tempatnye mmg aman, dikelilingi gunung ganang...Lepas lunch ngan kuah lemak ciliapi ayam, masuk bilik berehat..coz tak de xtvt riadah...disekelilingnye juga ditanam pelbagai buah2an..seperti mempelam, durian, rambutan, ciku..dll..kami seme puas makan rambutan

Malam lepas isyak..sesi pertama bengkel berjumpa Dato' Dr. Fadzilah Kamsah...halamak tak sangka plak malam tu asyik la nama aku disebut, biasala HJ, di minta panggil dia dengan panggil tu...bila dh tengok tulisan n tarikh lahir dia pun membaca la setiap sorang punya karekter..dia asyik la cakap aku senyum dalam sedih..kiranya muka aku ni, muka Sedih!..tak kisah la ape pun..yang penting hati mau baik..aku pun segan ar..dh aku tak reti nk senyum, senyum salah, sengih salah...ape2 aje la sapura...

No comments: