Monday, July 13, 2009

FAMILY DAY


adib berani dengan kucing


afif dengan hadiah yg mama menang!
(hadiah tu dipeluk bawa tido, bayangkan kalo dia xdpt hadiah?)


Naib Johan acara tiup tepung cari gula2



Tiup tepung



Happy Family





Cerita lama...tp aku tetap nk masukkan juga entry ni...4 & 5 Julai 09..Kelab Kesturi setuju mengadakan Family Day di Seri Mersing Resort.. aku pegi dengan kenderaan sendiri...keluarga yg lain menaiki bas...Kebetulan adib demam..2hari sebelum tu dh bawa adib ke klinik.buat neb..teruk pulak semput adib kali ni...risau aku..mane tak makan jek muntah...makan pun dh tak nak...sampai mersing kul 1.00 t.hari berhenti beli kopok lekor losong jek..terus menuju ke resort. Anak2 nampak pool jek dh xsabo nak terjun....masuk bilik dulu berehat...lebih kurang kul 3.30ptg baru bagi anak2 terjun pool..adib pun nk merasa juga masuk dlm pool..

4.30ptg aktiviti Sukaneka berlangsung di tepi laut...

Acara pertama tuk kanak berumur 7thn kebawah..senang cite ni sukaneka tuk anak2 aku ler.sofia n afif excited ar..memula game bawa bola ping pong dlm sudu..bila wisel ditiup jek sofia pun berjalan tak berapa laju ar..afif lagi ar jalan pengantin...cam no nk monang!..acara kedua plak tiup belon..pun failed gak...sib baik kakak menang satu game..tiup tepung cari gula...heheheehe(epada peserta
itupun mama ngelat...ampun ya kepada peserta2 lain!).

Bila acara dewasa..byk gak aku dapat hadiah..maklumlah dlm lama gak aku tak sertai hari keluarga kesturi ni..sesekali seronok gak berlari2 gitu..

Malam acara penyampaian hadiah, teka kacang & gula, Karok suka2,
Makan mlm biasa2 jek..tp ade ikan, udang & ayam bakar...

Sewaktu penyampaian hadiah kepada kanak2 yg menang main sukan petang tadi...afif dh gelisah..bila nama dia tak dipanggil pun..at least nama kakak ade gak dipanggil..dia asik la dok kat depan jek..cian plak aku tgk dia... So aku pakat ngan abang jais..MC mlm tu..suh dia sebut nama afif bila hadiah tuk aku...punya la suka, padahal satu game pun tak menang...itu la perangai budak2 bukan dia tahu ape pun..dia tahu org lain dapat dia pun mesti dapat..


5hb Julai 2009

Pagi tu tak de xtvt pun.....acara bebas..sofia n afif sempat juga la terjun kolam sekali lagi..kami gerak balik lebih kurang jam 10.30am..singgah sekejap MRSM Mersing nk jumpa AZANI, anak sedara khairull, tp dia tak de, gi rumah cikgu angkat!..so terus jek balik ke JB..sepanjang pejalanan dari mersing tu hujan lebat sehingga la ke JB..sempat juga la singgah Jusco, Tebrau!

No comments: