Monday, July 13, 2009

MOTIVASI

Hari ke-2.. Modul yang disampaikan oleh HJ..still yang sama..yang kita biasa dengar di TV, dan dimana2 jua yang disampaikan ceramahnye..Kita layan jek la..dengar dan dengar, perlu juga menghayati dan dipraktikan. Nasib baik hari ni dia kurang la sebut nama aku..tp muka HJ berseri-seri..(NUR).. Tapi bengkel ni tak serupa seperti yang diharapkan..kami tidak membentuk team building pun...kami hanya duduk mendengar ceramah..lepas tu makan, balik bilik tido...

11hb Malam

Malam ni aku sedikit excited bila masuk kelas jek...taraaa..pakar motivasi yang tak kurang hebatnye skrag ni..Dr. Robiah Hamzah...Alhamdulillah bertemu 4 mata juga aku dengan dia..sesi malam tu bertajuk halangan & cabaran ditempat kerja..tugasan kami diminta meniup belon hingga pecah...bila semua dh mula meniup, dan satu2 belon meletup...aku pun hampir putus nafas meniup belon tu yg dh beso pun tak pecah2...tp akhirnya aku berjaya juga meniup belon hingga pecah! kemudian dikupas oleh Dr. Robiah tentang 'tiup belon' tadi..satu sesi yg lain plak di panggil 'salam semut' dia minta aku menjadi pasangannye...pergh..teruja geng..bila dihulur tangan pada aku...Salam semut ni...cara2 bersalam dengan orang..ala2 salam orang pergi haji....bila bersalaman sambil peluk cium ni...teringat plak mak kat rumah...tenang jek bila kita dpat dakap orang...lepas tu siap ucap I LUV U....aku suka cara penyampaiannye..berkesan!

Sempat gak la bergambo dengan Dr. Robiah..kebetulan tuk bengkel ni la aku tak bawa kamera..biasanye aku mesti bawa kamera, aku ni suka begambo!

No comments: