Tuesday, March 24, 2009

ALONE

Minggu ni hubby bercuti ade urusan peribadi $, smlm malam haru biru kelabu gak aku sengsorang, lepas balik dr rumah Atuk Wan, adib dh tido penat asik berjalan jek..terus aku buka channel 611..tp macam biasa...kejap2 sofia nk buang air, aku suh naik sendiri atas tak nak..minta teman..afif plak malas nk temankan..aku nk tgk adib dlm buai bimbang terjaga..nak tak nak mama juga la kena temankan...sudahnye afif ikut sama...dh ler adib sengsorang plak kat bawah..lagi la hangin aku dibuatnye..dh ler aku 'terckp kuat'! memalam hari...

930pm aku call hubby..sofia org pertama yg ckp ngan abah..seronok sangat dpt berbual ngan abah
Antara bual bicara/soalan sofia ngan abah

Sofia : Assalamualaikum abah, Abah kat mane?
dengan siapa?
Abah dh makan?
Abah, tadikan kat sekolah, teacher panggil Ya (kedepan) baca Maka Kami (IKRAR)
dengan bangga dpt baca ikrar, (sofia mmg bersemangat baca ikrar)
Abah bila balik?
I LOVE YOU, Abah...
Kemudian baru la turn afif plak cakap ngan abah...afif minta pistol jek..
Petang mase dalam kereta, kakak dh mula sayu coz..tetiba aku tengok mata dia mula mengeluarkan air mata...dengan perlahan kakak cakap..."Malam ni Ya nak tido ngan sape? sape nk peluk Ya'?..kakak, kakak..

No comments: