Tuesday, March 3, 2009

Fakta/Rahsia

FAKTA SIHAT
  • Coklat mengandungi bahan anti-oksidan cetechin yang serupa dengan teh yg mampu melindungi kimia dalam tubuh daripada membinasakan sel-sel kita.
  • Mengaitkan makan coklat dengan kemunculan jerawat adalah 'kepercayaan' karut kerana tiada kajian membuktikan tanggapan tersebut
  • Para saintis dalam Mesyuarat Tahunan American Association for the Advancement of Science's (AAAS) di Boston mendapat bukti awal bahawa koko atau lain-lain jenis coklat mungkin boleh menurunkan paras tekanan darah tinggi, melancarkan pengaliran darah dan membuatkan jantung sihat.

ENAM RAHSIA TAMPAK KURUS

Setiap wanita dilahirkan dengan keistimewaan masing-masing dan terpulang kepada mereka bagaimana untuk menonjolkannya. Gemuk, mempunyai berat badan ideal atau terlalu kurus adalah pilihan kita sendiri bak kata pelatah Inggeris,'anda adalah apa yang anda makan' (you are what you eat)
Tak semestinya bertubuh gempal menghadkan penampilan. So menerusi teknik pemakaian yang betul anda akan kelihatan kurus dan seksi. Selain itu anda akan lebih berkeyakinan untuk ke pejabat malah ke majlis santai bersama keluarga & teman-teman.

  • Rahsia 1 - Pilih untuk memakai sut seperti seluar dan jaket sepadan. Tapi pastikan jaket tersebut mengikut saiz badan anda dan seluar pula berpotongan lurus (straight cut).
  • Rahsia 2 - Sembunyikan bentuk perut dan pinggang anda yg besar dengan blaus berbentuk poncho atau tunic. Jangan masukkan baju ke dalam seluar, biarkan lepas kerana potongan baju seperti ini akan menampakkan pinggang yang ramping.
  • Rahsia 3 - Jangan pakai gaun labuh, sebaliknya pilihlah blaus dan skirt berasingan dan anda akan kelihatan lebih kurus.
  • Rahsia 4 - Yakinlah dengan bentuk tubuh yang anda miliki. Anda boleh memakai skirt pendek paras lutut, tapi pilihlah skirt daripada fabrik bersturktur seperti dari kain suede. Potongan skirt polos boleh menyembunyikan bentuk paha yang besar.
  • Rahsia 5 - Beri tumpuan pada bahagian yang cantik. Contohnya pilih kemeja yang mempunyai potongan leher yang menarik untuk mengalih tumpuan orang awam kepada bahagian yang besar seperti perut dan paha.
  • Rahsia 6 - Pilih beg tangan yang besar, Jika beg tangan anda kecil, anda akan kelihatan gemuk.
(petikanUtusan Malaysia 18/2/2009)

3 comments:

LayarLara said...

very very very good info.. thanks anyway..

MamaSofif said...

kongsi2...info

MamaSofif said...
This comment has been removed by the author.